الکامپ مکانی برای اعلام مطالبات کسب‌و‌کارهای اینترنتی است

1402/04/31

الکامپ مکانی برای اعلام مطالبات کسب‌و‌کارهای اینترنتی است

رضا قربانی، عضو هیئت مدیره سازمان نظام صنفی استان تهران، رییس فین‌تک کمیسیون نصر تهران، مؤسس کارخانه نوآوری رسانه راه‌کار، ضمن حضور در غرفه انجمن صنفی، نظرات خود را راجع‌به الکامپ‌۲۶ و چالش‌های کسب‌وکارهای اینترنتی عنوان کرد.
رئیس فین‌تک نصر تهران، درباره برگزاری بیست و ششمین نمایشگاه الکامپ گفت: وقتی به الکامپ امسال نگاه می‌کنم، فارق از اینکه نمایشگاه با چه کیفیتی درحال برگزاری است از نفس برگزار شدن آن خشنود می‌شوم. الکامپ یکی از مکان‌هایی است که منشأ اثر اکوسیستم نوآوری، استارتاپی و اقتصاد دیجیتال ایران در ده سال گذشته بوده و نقش، حضور و بروز جدی داشته است.
وی همچنین افزود: با فکر به الکامپ‌های گذشته، شور  و هیجان و تمام آن اتفاق‌های خوب را به یاد می‌آورم؛ بنابراین فقط برگزار شدن الکامپ برای من اهمیت دارد و برگزاری این نمایشگاه را پس از مشکلات جدی و وقفه، به فال نیک می‌گیرم. 
قربانی پیرامون نکته مثبت نمایشگاه امسال اعلام کرد: نمایشگاه امسال پس از چهار سال برگزار می‌شود و در این دوره تغییرات بسیاری در اکوسیستم فناوری، اقتصاد دیجیتال و استارتاپ‌ها اتفاق افتاده است؛ یکی از این تغییرات وجود کسب‌و‌کارهایی است که در چهار سال گذشته شکل گرفته و بزرگ شده‌اند. دیدن این کسب‌وکارهای اینترنتی نوپا که با وجود تمام موانع شکل گرفته و به‌نحو احسن در نمایشگاه شرکت کرده‌اند حس مثبتی برای من ایجاد می‌کند.
قربانی درباره چالش‌های کسب‌وکار‌های اینترنتی نیز اظهار نظر کرد و گفت: نمی‌خواهم با ناامیدی صحبت کنم و حرف‌های تکراری را دوباره تکرار کنم؛ من هم مانند بسیاری از فعالان این حوزه معتقدم وقتی اینترنت دچار اختلال است، نمی‌توانیم از یک اکوسیستم اقتصاد دیجیتال صحبت کنیم.
بعضی معتقدند در شرایط کنونی که این چالش‌ها وجود دارد، نباید از اقتصاد دیجیتال دنیا عقب بمانیم و سعی می‌کنند راهکار ارائه دهند اما از نظر من راهکارهایی مانند اینترنت طبقاتی نه‌تنها کمکی به اقتصاد نخواهدکرد بلکه باعث اختلاف و نزاع در جامعه خواهدشد.
به‌هرحال چاره‌ای جز ادامه دادن نداریم و نمایشگاه الکامپ از مکان‌هایی است که می‌توانیم مطالبات خود را در بحث اقتصاد دیجیتال اعلام کنیم.